tirsdag den 16. september 2014

Greenie....

Du tænker nok ligesom mig "Smoothie..Mmmm" og grøntsagssmoothie not so much!
Men det er faktisk ikke helt sandt. Jeg har netop selv fået øjnene op for greenies/grøntsagsmoothies. 

Ærligt - jeg er da langt glædere for friske og søde frugtsmoothies, men jeg synes faktisk også at greenies kan laves rigtig lækre. Jeg synes dog ikke man kan lave den uden lidt banan til at søde med, men det gør jeg også gerne når jeg kan hælde ekstra grøntsager i mig og nyde det!

Skjulte grøntsager og cremet forkælelse...

Greenie:

Squash
Broccoli
Frossen banan
Vand
Skyr

Kom det hele i blenderen eller minihakkeren (stavblenderen kan nok også bruges) og blend det til en lækker og cremet drik.
Tip: Her kan de fleste grøntsager og krydderurter bruges. Desuden kan man med fordel tilsætte citron og ingefær. Kan sagtens laves uden mølkeprodukter og med fx. avocado eller kokosmælk i stedet.

Har du et tip til at
få flere grøntsager?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar